
Metoda CLIL (CLIL = Content and Language Integrated Learning) je forma výuky, během níž dochází k propojení výuky cizího jazyka s výukou odborného předmětu. Používá-li učitel například metodu CLIL v hodině zeměpisu, může být jedním cílem naučit žáky pracovat s mapou světa (obsahový cíl) a druhým (jazykovým) cílem může být například současné procvičení stupňování přídavných jmen a jednoduchých otázek typu: „Jaká je nejvyšší hora světa?“ / „What is the highest mountain in the world?“; „Je Mont Blanc vyšší než Kilimandžáro?“/ „Is Mont Blanc higher than Kilimanjaro?“ atd.
Pedagogové na ZŠ Křižná mají s metodou CLIL bohaté zkušenosti a aplikují ji napříč předměty.
Výuka je pak spojena s prosazováním komunikativních metod a nenásilnou formou integruje dva i více školních předmětů. Zároveň podporuje mezipředmětové vztahy, projektové vyučování a nové formy práce.
Podle našich zkušeností žáci pracují ve tvořivé atmosféře a spolu s učitelem se stávají jednou pracovní skupinou a týmovými spoluhráči.
Více fotografií naleznete ve fotogalerii.
Miroslava Solanská