Hlavním cílem soutěže je rozvíjet informatické myšlení žáků a seznámit je s reálnými informatickými problémy. Soutěž ukazuje, že informatika není jen o ovládání počítače, ale zahrnuje také algoritmizaci, porozumění informacím, řešení problémů a digitální gramotnost.
Bobřík informatiky je skvělou příležitostí pro žáky, jak si zlepšit své informatické dovednosti a připravit se na budoucí studium a kariéru v oblasti IT. Soutěž také podporuje učitele v jejich snaze inovativně vyučovat informatiku a motivovat žáky k hlubšímu zájmu o tento obor.
Úkoly v soutěži Bobřík informatiky jsou rozděleny podle věkových kategorií a zaměřují se na různé aspekty informatiky a informatického myšlení.
Mini (3. – 4. ročník)
Základní logické úlohy: jednoduché hádanky a logické problémy.
Porozumění informacím: úkoly zaměřené na základní porozumění informacím a jejich prezentaci.
1. místo Tobias Pyszko (4. C) 172 bodů
2. místo Tomáš Hrabovský (4. A) 152 bodů
3. místo Lucas Matoušek (4. C) 144 bodů
Benjamin (5. – 6. ročník)
Algoritmizace: základní úlohy na tvorbu a porozumění algoritmů.
Kódování a šifrování: úkoly zaměřené na základní principy kódování a šifrování informací.
1. místo Jonáš Bařák (6. B) 192 bodů
2. místo Alena Trčalová (5. B) a Lukáš Kovář (6. C) 172 bodů
3. místo Adina Šipulová, Nikol Němcová (5. C) 162 bodů
Kadet (7. – 8. ročník)
Programování: úlohy vyžadující základní znalosti programování.
Struktury dat: práce s grafy, mapami a dalšími datovými strukturami.
1. místo Markéta Popová (7. D) 176 bodů
2. místo Daniel Štaff (7. A) 160 bodů
3. místo Jakub Chajdrna (7. B) 148 bodů
Děkujeme všem žákům, kteří se účastnili a s nejvyšším úsilím pracovali na zodpovězení otázek.
Gratulujeme výhercům, kteří se mohou těšit na sladkou odměnu.
učitelé informatiky